Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


E-mail:   czetka.eoldal@freemail.hu

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

köszönet:)

(Kiss Dániel, 2009.07.21 12:50)

Ja most nézem: köszönöm a névnapi köszöntést!:D

válasz

(Kiss Dániel, 2009.07.21 12:48)

Igen, mert a sárga visszajelző világított, lehet hogy önnél ez a piros? :)Lehet, hogy a trafó rosszalkodik, majd megnézzük másikkal. A másik visszajelző mit jelez?

SZERKESZTŐ

(Boldog névnapot!, 2009.07.21 05:22)

A gyújtáskapcsolóba teljesen benyomtátok a kulcsot?
Mert ha nem, akkor nincs gyújtás, de a lámpa, kürt, duda működik.
Elvileg, teljesen benyomot kulcsnál 0 állásban a lámpafejen ki kell gyullagnia egy piros lámpának:
töltésellenőrző.

Fejlemények

(Kiss Dániel, 2009.07.20 16:52)

Tisztelt Szerkesztő Úr! A segítségét szeretném kérni! Kipucoltunk mindent, lett új akksi, világítás, duda, féklámpa, minden van csak szikra nincs! A kondenzátor jó, a megszakítóhézag stimmel, trafó is jó, gyújtókábel, gyertyapipa, gyertya rendben. Nem tudom! Kérném segítségét, tanácsát! Előre is köszönöm! Dani

Köszönet

(Kiss Dániel, 2009.07.19 15:11)

Köszönöm szépen a válaszokat, reméljük minden jól megy és elindul a gép! :D (Holnap szereljük majd!) Nah még egyszer köszönöm válaszait, majd írok a fejleményekről!:D Üdv: Dani Nagyon jó az oldal!:D

SZERKESZTŐ

(Karburátor, 2009.07.19 07:48)

Helló Dániel!
A karburátornál a tű helyzete felülről a
2-ik v 3-ik rovátkában legyen. Én személy
szerint a 3-ikban tartom az utcai tipusoknál
így gazdagabb keveréket kap(több olajat is).
Az úszószint nem mindegyik tipusnál állítható,
illetve csak akkor,ha az úszó tűje mozgatható
az úszódobban.Ha az úszótű fix a dobban,akkor ne mozgassátok meg, mert beengedi a dobba a benzint,
amitől meg üzemképtelen lesz a motor, mert a
benzin már nem lesz képes megemelni az úszót,h elzárjon,így a karbiból ömleni fog a benzin.
A levegőállító csavart(ez a vízszintes)teljesen
tekerjétek be,majd lassan 1 - 1,5 fordulattal
hajtsátok kifelé,de csak addig, amíg érezhetően jobban forog a motor. Az alapjárat állító csavart
úgy kell beállítani, h meleg a motor,
1-es seb.fokozatban van,
behúzott kuplung, lámpák felkapcsolva.
Ekkor normál alapjáraton kell járnia.
Ha minden jól van beállítva a 175-ös Sport CZ-n
és jó a kompresszió a blokkban (8 - 8,6),
akkor az eredeti lánckerekekkel a végsebessége
olyan 120 km/h.
Itt egy kis ízelítő egy lengyel CZ -ről:
http://www.youtube.com/watch?v=soAhiJ8ECSY

Tiszt: a szerkesztő

válasz+köszönet :)

(Kiss Dániel, 2009.07.18 19:12)

Nagyon szépen köszönöm a válaszait, sokat segít, az akkumlátort kellett kicserélni, mert teljesen szét volt rohadva...:D Egyenlőre nem volt szikra, de majd a küldött adatokat alkalmazzunk.:D Hajtóműolajat cseréltünk, az olajszivattyú nem volt bekötve, úgyhogy akkor a tankba teszünk 33-as keveréket. A karburátonál még pár beállításra lennék kíváncsi: tűhelyzet, űszószint stb. (a biztonság kedvéért:D) És végül egy érdekes kérdés: a barátomat nagyon érdekli, hogy jó állapotba mennyit visz a motorja :D olyan 90-100 körül? Nagyon szépen köszönöm eddigi válaszait: Dani
Ui.: 16 éves vagyok, nyugodtan tegezzen! :)

Válasz - CZ Sport 175

(SZERKESZTŐ, 2009.07.18 06:51)

Helló Dániel! A tipus amiről szó van, a 477.1 jelzésű modell.( Gyakorlatilag a motorszám és az alvázszám így kell, h kezdődjön.) Ennél is, mint a CZ összes tipusánál, a gyenge pont a dinamós gyújtás, illetve a megszakító - kondenzátor együttes. Ha üzemeltetni akarják, tisztában kell lenni azzal, h mivel ezt a 175-ös tipust is a '60-as években tervezték,nem olyan strapabíró mint pl. egy MZ ETZ 125 motor.Bár a teljesítményük közel azonos... A motorblokkja kétütemű, 15 LE, ezt 5700 f/perc-nél adja le. Ezek a motorok hosszabb életet akkor éltek, amikor az olajszivattyút kikötötték róla, lévén sűrűn meghibásodó alkatrész ...
Beindítás előtt, pucolják ki a karburátort, cseréljenek gyújtógyertyát,ellenőrizzék le a megszakítóhézagot ( 0,35 - 0,4 mm).Ha az olajtank össze van kötve a szivattyúval (a kuplungoldali motorfedélben található)akkor feltételezhető,h szivattyús üzemeltetésű volt a motor.
Ebben az esetben érdemes jó minőségű olajat az olajtartályba tölteni( én a STIHL motorfűrészekhez készült piros színű kétütemű olajat - 2500 Ft/L - használom a CZ -imhez).A tankba első indítás előtt
azért ne tiszta 95-öst öntsön, inkább készítsen 1:33-as keveréket és azzal indítsa, lévén nem tudjuk, h működött-e rajta az olajszivattyú.
Ha látja az olajcsövön áramolni az olajat, csak akkor öntsön tiszta 95-öst a tankba,ellenkező esetben a motor megszorulhat!!
Számadatok: előgyújtás : 2,7 - 3,3 mm FHP előtt
megszakítóhézag: 0,35 - 0,4 mm
Gyújtógyertya: 225-ös v 240-es hőértékű legyen.
A bal motorfedélen ellenőrizze le az OLEJ feliratnál a sebváltó olajat, a csavar kicsavarásakor csepegnie kell.
Sok sikert, ha lenne még kérdése írja meg itt.
Tiszt: a szerkesztő

czetka sport 175

(Kiss Dániel, 2009.07.16 22:13)

Üdvözlet, Kiss Dániel vagyok! A barátoméknál most került elő egy czetka sport 175-ös motor. Tervezzük, hogy a baráti körrel összedobjuk, bizonyos mértékben működőképessé tesszük, egyszóval "visszahozzuk az élők közé".:D A motor 1970-es, a nagyszülei elmondása szerint kb 5 évet ment, és 35 éve egy garázsban pihen. Miket nézzünk meg rajta főként, gyújtásbeállításnál, és a karburátornál számadatokra lennénk kíváncsiak! És az az olajtank mire szolgál? Maga keveri a benzint az olajjal, egyszóval tiszta benzint öntsünk bele? (a tank elég tiszta állapotú) Minden tanács, beállítás érdekel! Előre is köszönöm! :D Dani

tomking07@hotmail.com

(Veres Tamás, 2009.07.11 10:41)

Hiii!
Nagyon jó az oldal!


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17